Travel: Florida & Alabama

~ Флорида ~

Ваканцията колкото и да е хубава си има своя край. Е, верно е, че никой от нас не е искал да се завърне силно простинал и цяла седмица да се тресе от висока температура, но пък до някъде това спомогна, за да имам време да прегледам хилядите снимки направени из четерите щата през които пропътувахме. Не ме бива много с думите, но сетивата ми са изострени и оставям на тях да търсят красивото край нас.

След блозо три седмично след пътуване из Америка се завръщам у дома със смесени чувства.  Прекарах чудесни мигове със семейството си. Изминахме хиляди мили заедно, обиколихме няколко щата, разхождахме се по белите плажове на Флорида, пихме бира и слушахме джаз в баровете на Бърбън стриит, празнувахме последните дни на Mardi Gras, снимахме залезите в Мексиканският залив, потопихме се в океана, запознахме се с нови хора и начина им на живот, опитахме от храната на янките, както и от пренесените испански, мексикански и френски кухни (за това в друг пост). Струваше си всяка минута да се изживее.

Сами ще видите от снимките, които искам да споделя с вас, колко различни са южните щати. Кацнахме във Флорида и се отправихме на североизток. По пътя се отбихме за кратка почивка до пещерите Florida Caverns State Park, едни от малкото отворени за посетители пещери с кратък тур и гид, който подробно обяснява как е открита пещерата, за появата на варовиковите сталагмити и сталактити и нейните обитатели.

После продължихме към St. Augustine. Малко градче, с много история запазила и до днес духа на миналото. Отправихме се директно към Castillo de San Marcos, историческо място от което има прекрасна гледка към острова Anastasia.
Наблюдавахме демострация която пресъздава стрелбата на испанските войници.
Времето беше сравнително топло и идеално за разходка из града, из тесните улички, по St. George Street, Flagler College и по крайбрежната улица.

На сутринта след разходка в дъжда се отправихме към Маями. Предстоеше ни няколко дневен престой, честно да си призная очакванията ми бяха скептични, но истината е, че не ми се тръгваше от там. Слънцето напичаше от рано сутринта и падаше в залива късния следобед, макар да беше февруари. Хотела ни беше в Маями Бийч, така че пътувахме всеки ден до мястото което искахме да посетим.

Естествено нямаше как да пропуснем Маями, колкото и космополитен град да е, трябваше да се докоснем до атмосферата му. Пълно беше с туристи, също като нас предпочели зимата за пътуване до топли дестинации. Движението на тълпите не спираше и денем и вечер. Разходихме се и разгледахме част от забележителностите в Маями, а вечерта се отправихме към South Beach. Нямаше как да пропуснем нощният живот на и около плажа, а и времето го позволяваше, макар да беше почти края на февруари температурите през деня достигнаха до 32° С.

Един ден отделихме на Key West, райско местенце, съжалявам, че не останахме за по- дълго. Поредица от острови свързани с безкрайно дълги мостове, караш насред залива и от всякъде вода. Преминаването по Overseas Highway си е цяло преживяване. Морето тюркоазено, пясъка бял, въздухът топъл и влажен. Времето сякаш беше спряло на това магнетично място. Бърз поглед на къщата на Хемингуей, Duval Streetфара на Кий Уест и бетонения буй, който е не по малко посещавано място, наречено "най-южната точка на Флорида", така се отправихме към пира на който се надявахме да заемем добра позиции, за да снимаме залеза. Аромат на тежки пури, коктейли Маргарита, испанска реч и кубинска музика се носеха в късният следобед в очакване на най-красивия залез. Ако има кътче на тази земя, където сезона никога не свършва, Key West е това място.

~ Алабама ~

На сутринта си тръгнахме от рая и се отправихме на северозапад. Късния следобед пристигнахме във Fairhope. Веднага се потопихме в атмосферата на това прекрасно градче. Спокойно, малко (за американските разбирания) с много дружелюбни и любопитни хора. Хапнахме на бързо, разгледахме къде що има да се види и се отправихме към нашата основна цел Point Clear.

Вечерта прекарахме в Mobile, там все още празнуваха Mardi Gras (от френски) или "Fat Tuesday" (от английски). Карнавал, който мисля че, в Европа не се празнува в такива мащаби, христианският еквивалент на Сирни заговезни. Последния ден преди великденските пости в който може да се консумират мазни храни, след това идват великите пости. Mardi Gras  е един много важен празник за англиканските и католическите народи. Почти на всякъде през където преминахме, домовете и сградите бяха украсени в топки, гирлянди, венци и гердани в типичните за празника лилаво, зелено и жълто. Карнавалът, който премина по улиците на Mobile беше едно грандиозно шоу, наподобяващо карнавала в Рио, шумно, весело и завладяващо.

Карнавала потъна в предната вечер, а ние след доза силно кафе (което рядко се намира в Америка) се отправихме към Gulf Shores. Малко крайбрежно градче в южната част на Алабама доста засегнато от преминалите урагани. Това обаче никак не пречи на обитателите и туристите, да се насладят на прекрасната гледка към мексиканският залив и да се потопят в атмосферата на плажа, а ние се възползвахме от прекрасиня ден и се  натоплихме на парещите слънчеви лъчи почти до залез.